Çok Para Ödemezseniz Tanıtımınız Başarılı Olmaz (mı?)

Facebook hesabımıza her girdiğimizde ana sayfamızda ortalama 1500 içerik görüntülüyoruz. Her gün daha fazla içerik yaratılıyor ve paylaşılıyor. Durum böyleyken markalar hedef kitlelerine ulaşmak için çok para harcamak dışında başka bir yol olmadığını düşünüyorlar. Evet, sosyal medya platformlarında markanızı tanıtmak için para vererek reklamınızı sadece hedef kitlenize ulaştırabilir, onlara beklentilerini karşılayacak içerikler sunabilirsiniz. Peki, bunun tam tersi mümkün mü?

Her mesajın, “Hey sen, ürünlerimizden satın al” demesine gerek yoktur.

Bazı markalar, diğerinden daha pahalıdır çünkü daha uzun süre kullanılabilirler. Bir şeye daha fazla para ödediğimizde onun daha kaliteli olduğunu düşünürüz. Fakat hizmet sektöründe durum daha farklıdır. Hizmetin kalitesi para ile değil, kullanıcı tavsiyesi ile ölçülür. Dolayısıyla tanıtıma fazla para ödemek her zaman başarılı bir yöntem değildir. 

Peki, siz gözü yükseklerde, geniş bir kitleye ulaşmanın ne kadar büyük bir fırsat olduğuna inanmış, sosyal medyaya fazla para ödemeden pastadan pay alamayacağına inananlardan mısınız? 

IKEA, Just-Eat, The National Gallery gibi pek çok önemli markanın tanıtım kampanyalarını başarıyla yürüten halkla ilişkiler uzmanı Rich Leigh, PR Mitleri kitabında tanıtım ile ilgili bilinen tüm yanlışları yıkıyor. Yazar, birçok PR’cının sürekli reklamlara maruz kalmaktan bıkmış hedef kitlelere marka tanıtımlarını zorla göstermeye çalıştığını belirtiyor. Fakat bu tanıtımların sadece çok para harcamak ile ilgili olmadığını vurguluyor. PR Mitleri kitabı, hedef kitlenin güvendiği kişiler tarafından paylaşılan içeriklerin, çok para harcanmış en iyi tanıtımdan bile daha iyi olduğunu iddia ediyor. 

“Müşterilerinizi fiziksel dünyada mutsuz ederseniz, her biri 6 arkadaşına söyleyebilir. Müşterileri internet ortamında mutsuz ederseniz, her biri 6.000 arkadaşına söyleyebilir.” Amazon CEO’su Jeff Bezos

Mesela bir mobilya üreticisi olarak müşterinizi memnun eden bir ürün montajı gerçekleştirdiğinizde bunu sosyal medyada paylaşmak istersiniz. Peki, ya paylaşımınız yalnızca üç beğeni ve bir yorum alırsa? Kitlenizi etkin bir biçimde satın almaya yönlendirebilirsiniz, bu dört kişiden biri müşteriniz olabilir. Bu müşteriniz sizi başkalarına tavsiye eder ve olumlu yorumlarını paylaşırsa hedef kitlenize organik bir şekilde, reklamlara çuvalla para ödemeden ulaşabilirsiniz. Eğer daha hızlı sonuç almak isterseniz etkili içerikleri küçük bütçelerle tanıtımınızda kullanabilirsiniz. 

“Mitler bizi geriye çekerler ve olayları açıkça görüp değerlendirmemize engel olurlar.”

 Rich Leigh, PR Mitleri kitabında tanıtımın en değerli anahtarını sunuyor; deneyime dayalı, tavsiye veren, muhteşem görünümlü içerikler ve bu içeriklerin tanıtımının yapılabileceği nüfuzlu bir sosyal ağa sahip olmak… Kitap, internette içerikleri nasıl viral yapabileceğinizden, haber bültenlerini etkili bir şekilde nasıl kullanılabileceğinize, PR sonuçlarını ölçme yöntemlerinden düşük bütçelerle sosyal medyada nasıl başarı elde edebileceğinize kadar birçok tüyo veriyor. Bunu yaparken de PR ile ilgili önyargılara, yanlış stratejilere, doğru bilinen yanlışlara kıvrak bir zekâyla kafa tutuyor. Yazar, PR ile ilgili sorulmamış sorular soruyor, bu soruları kendi deneyim ve içgörüleri ile cevaplıyor. Kitap, PR alanında çalışanlar için temel bir kılavuz, PR çalışması yapanlar ve yapmak isteyenler için ilham verici bir kitap. PR Mitleri halkla ilişkilerin ne olduğunu, PR’ın değeri ve rolünü yaşanmış hikâyelerle ve faydalı kaynaklar kullanarak anlatan, öğrencilerin, işletme sahiplerinin ve PR uzmanlarının yararlanabileceği gerçekçi, içten ve etkili bir kitap.

Rich Leigh’in PR Mitleri kitabını indirimli fiyat ve avantajlı kargo seçeneği ile satın almak için hemen tıklayın.

 

 

 

 

 



Kapat