Ekran Başından Kalkmayan Çocukları Sokağa Çıkartan Kitap

Bilgisayar oyunları tıpkı hayat gibi, sadece daha eğlenceliler. İkisi de sebep-sonuç kanunlarıyla işliyor. Bir yarış oyununda virajı hızlı almaya çalışırsanız arabanız takla atar. Gerçek dünyada da fırını kapatmayı unutursanız itfaiyeciler kapınızı kırar. Yeni bir yarış arabası almak çok kolay. Tek bir tuşa basarak yapabilirsiniz ama itfaiyecilerin kırdığı kapınızı yenilemek bu kadar kolay olmayabilir.” 

Cameron’un başına gelen de tam olarak bu. Cameron bilgisayar oyunu bağımlısı, bu yüzden çok sosyalleşemeyen ve derslerinde başarı gösteremeyen bir çocuk. Cameron’un tembelliği, LeBron James’in basketbol oyunculuğu gibi: Nadir rastlanan doğal bir yetenek ile yoğun idman karışımı... Bütün bir gün odasından çıkmadan sanal bir dünyanın içinde yaşayan Cameron’un en büyük hedefi Dünyaya Hükmet isimli oyun turnuvasında birinci olmak. Turnuvaya katılmanın bir girişimcilik olduğunu düşünüyor. Bilgisayarla oynamak ise onun yaşam tarzı... Ebeveynlerinin uyarılarını onun hayat tarzını bozmaya yönelik bir hamle olarak görüyor. Sonuçta Cameron’a oyun oynamasını yasaklamak Bill Gates’e bilgisayarları bırakıp parmaklarıyla sayı saymasını söylemekle aynı şey! 

  • “Haline bir bak Cameron. Hayalet gibi solgunsun. Ders notların hakkında söyleyebileceğim en iyi şey en azından sınıfta kalmadığın. Hayatında spor yapmadın...” 
  • “Aşırı terletiyor” 
  • “Tiyatroya git...” 
  • “Aşırı gösterişli.” 
  • “Bir kulübe katıl...”
  • “Aşırı sayıda yabancı var.” 

Cameron sürekli bilgisayar başında olduğu için sürekli yorgun. Spor yapmıyor. Derslerine çalışmıyor. Arkadaşlarıyla herhangi bir aktivite yapmıyor çünkü zaten bilgisayar oyunu oynamak dışında herhangi bir hobisi yok. Size tanıdık geldi mi? Sizin de bilgisayardan ayrılamayan, sürekli oyun oynayan çocuklarınız varsa bu kitap çocuğunuzun fikrini değiştirebilir.

Cameron ailesine tembel tenekeden çok daha fazlası olduğunu kanıtlamak için okulda göstermelik bir kulüp kurar. Bu kulüp Cameron’u hayal edemeyeceği maceralara sürükler. Cameron okulda proje ve etkinliklerin aranan en popüler öğrencisi olur çünkü artık bilgisayar oyunu oynamak için zamanı kalmaz. Öğretmenleri de dahil okuldaki herkes kurduğu sivil toplum kulübüne liderlik etmesini bekler. 

New York Çok Satanlar Listesi’nde bir numaraya yerleşen Gordon Korman, Pozitif Eylem Kulübü’nün eğlenceli hikâyesinin her bölümünü farklı karakterlerin gözünden anlatıyor. Böylece çocuklar kitabı yaşıtlarının başından geçen bir hikâye gibi okuyabiliyorlar. Her karakter birbirinden farklı özelliklere sahip, bu da kitabı daha eğlenceli hale getiriyor. 

Tembel Teneke kitabı içine kapanık, asosyal bir çocuğun sivil toplum kulübünün liderine dönüşme serüvenini eğlenceli bir şekilde anlatıyor. On üç yaşındaki Cameron sanal dünyadan uzaklaştığında işbirliğinin insanın hayatına nasıl iyilikler katabileceğinin farkına varıyor. Aslında Cameron’un hayatında değişen şey bilgisayar oyunları dışında bir şeyler yapmanın o kadar da kötü bir şey olmayacağını görmesi.

Tembel Teneke kitabı, bilgisayar başından kalkmayan, kitap okumaya direnen çocukların fikrini tamamen değiştirebilecek bir kitap. Kitap çocuklara ilham verecek mizah dolu anlatımıyla çocuklara, “Ben de oyun oynamak dışında bir şeyler yapabilirim” düşüncesini aşılayacak. Tembel Teneke, bu dünyada sadece kendimiz için yaşamadığımızı, başkalarına karşılık beklemeden yardım etmenin değerini anlatıyor. Tembel Teneke çocukların ekranlardan uzaklaşıp hayata karışmasını sağlayacak çok eğlenceli bir kitap. 

Gordon Korman'ın Tembel Teneke kitabını indirimli fiyat ve avantajlı kargo seçeneği ile satın almak için hemen tıklayın.

 

 

 

 

 

Kapat